Nacka Enskilda Gymnasium

Välkommen till vår gymnasieskola, där du får möjlighet att kombinera högskoleförberedande studier med idrott & träning.

Nacka Enskilda Gymnasium

Adress
Cylindervägen 4
13126, Nacka Strand

08 – 601 14 50
info@nackaenskilda.se

Träning på skoltid!

Nacka Enskilda Gymnasium  är en skola för alla idrottsintresserade oavsett nivå, elit eller motion. Här har du möjlighet att kombinera idrott med att läsa på ett högskoleförberedande program.

Du kan välja att läsa Ekonomiprogrammet eller samhällsvetenskapsprogrammet. Du får läsa gymnasiet på en modern skola som ger dig de bästa förutsättningarna för att du ska lyckas inom idrott såväl som med dina studier.

Skolans mål och vision

På Nacka Enskilda erbjuder vi eleverna en studieförberedande utbildning på samhällsvetenskapsprogrammet och ekonomiprogrammet. På den lilla skolan blir varje elev sedd. Målet är att alla våra elever skall gå ut gymnasiet med full högskolebehörighet och att de skall vara väl förberedda för vidare studier eller arbetslivet.

Vi strävar mot att eleven utvecklar sin egen förmåga att lösa problem, reflektera och diskutera och utvecklar en analytisk förmåga för att lyckas med det de vill företa sig. Skolans uppgift är att se till att eleverna tar till sig kunskaper som förbereder dem för att bli delaktiga i det demokratiska samhället. Hos är alla lika mycket värda.

Skolans lokaler

Vi befinner oss i ljusa fina lokaler på Cylindervägen 4 i Nacka Strand. Femte våningen är vårt hem, och där finns hjärtat i verksamheten.

Självfallet så kommer idrotten att bedrivas på olika platser runt om i närområdet, såsom Nacka Ishall, Nacka IP, Fisksätrahallen, och på Actic i Hammarby Sjöstad.

Pedagogik

På Nacka Enskilda Gymnasium arbetar eleverna nära sina lärare, då skolans litenhet tillåter just det. Klimatet är öppet och vänligt där alla känner alla. Vi bedriver traditionell undervisning med behöriga lärare, men självfallet med nya visioner i vårt tankesätt.

Vi arbetar sedan ett par år tillbaka med Google Classroom, vilket gör att arbetet med uppgifter/uppsatser/grupp-projekt blir mycket enklare att hantera för alla inblandade.

Vi jobbar formativt, där att kunna ge feedback till eleverna är vårt mål. Naturligtvis är detta ett samarbete mellan eleven och läraren, och vill eleven nå nästa mål så finns den möjligheten.

Medarbetare

Kommer att uppdateras i det snaraste.

Välkommen till gymnasiet!